Gjennom kampanjen «take away your take away» ønsker McDonald's å gi tilbake til lokalsamfunnet.
Som den største take away-kjeden både i verden og i Norge er McDonald’s emballasje trolig den mest gjenkjennelige som finnes. Ekstra godt stikker det seg ut når det ender opp i gatene som søppel.
Dette er et problem både for nabolaget, byene og miljøet. Nå tar McDonald’s hele verktøykassa i bruk for å finne løsninger på forsøplingsproblemet.
- Sammen med McDonald's Rådalen og mange fine naboklubber er Fana IL Fotball klar for å bidra.
Krafttak mot forsøpling
Kampanjen «take away your take away» er en del av et større initiativ fra McDonald's som har utarbeidet en helhetlig plan rundt emballasje- og forsøplingsdilemmaet følgende nøkkelpunkter:
- Forske.
- Rydde.
- Belyse.
- Samarbeide.
Sammen med lokale lag og foreninger skal dyktige medarbeidere hos McDonald's i delta på en ekstra stor ryddedugnad denne våren og utover sommerhalvåret.
I tillegg skal McDonald’s forske på hva som kan hindre forsøpling samt invitere til andre take away-kjeder, myndigheter og eksperter til en bred dialog for å finne løsninger på tematikken.
Gjennom kampanjen «take away your take away» viser McDonald's seg fra sin styggeste side og minner samtidig alle gjester på viktigheten av å kaste avfall på riktig sted.