Slik profileres bedriftene i Fana IL Fotball

Publisert 21. september 2022 | Marked og arrangement | Bedriftsprofilering | Slik profileres bedriftene i Fana IL Fotball

Små og store bedrifter gir avgjørende støtte til idrettsbevegelsen gjennom profilering av produkter, tjenester og merkevare.

At Fana IL Fotball er en sentral aktør i nærområdet ved å skape gode oppvekstsvilkår for barn og ungdom hadde aldri vært mulig uten gode støttespillere og samarbeidspartnere.

Felles for dem alle er at bedriftene har utnyttet muligheten til å ta samfunnsansvar og samtidig tiltrekke seg verdifull oppmerksomhet for økt kjennskap og handel av sine produkter, tjenester og merkevare.

  • Salgs- og partneransvarlig skreddersyr bedriftsprofilering tilpasset den enkeltes behov.

I tillegg velger de fleste bedriftene å være samarbeidspartner og landslagsspiller på Fana-landslaget - "business to business"-konseptet til Fana IL Fotball.

Fana-drakten

Med over 1 000 aktive fotballspillere gir bedriftsprofilering på den rød- og hvitstripede drakten høy eksponeringsverdi.

Fana-drakten bæres med stolthet av alle som ønsker å spille fotball i klubben uavhengig av forutsetninger og ambisjonsnivå.

  • Logo på spillertrøyer.
  • Logo på shorts.

Treningsklær

I treningshverdagen er et firesifret antall Fana-spillere og 300 fantastiske trenere og ledere oppkledd i klær fra Fana IL Fotballs klubbkolleksjon.

På denne uniformen kan bedriftene være veldig synlig i et godt miljø hvor fotballaktiviten og sosialt fellesskap bidrar til å skape trygghet og trivsel for den enkelte.

  • Logo på overdeler.
  • Logo på bukser.
  • Logo på shorts.

Fana-landslaget

Ved å være samarbeidspartner til Fana IL Fotball er man også landslagsspiller på Fana-landslaget - et "business to business"-konsept i regi av Fana IL Fotball.

Samlinger og tiltak

Gjennom ulike samlinger og tiltak på Fana-landslaget skapes et godt grunnlag for spennende salgsmuligheter, ny kompetanse og økt samarbeid.

Barnefotballturneringer

Det koker på Nesttun Idrettplass når nærmere 1 500 spillere og en minst like stor heiagjeng har det gøy på Fana IL Fotballs tre store barnefotballturneringer.

Her finnes det flust av muligheter for bedrifter som ønsker tilstedeværelse på fartsfylte turneringsdager preget av stor spilleglede og positivt engasjement.

  • Navn på turneringer.
  • Navn på baner.
  • Bedriftsstand på turneringsdager.

Fotballskoler

Som et resultat av en storstilt satsing på et utviklende fotballskolekonsept har unge fotballspillere fra hele Bergen og omegn valfartet til Nesttun Idrettsplass i skolens ferier såvel som planleggingsdager.

For bedrifter vil dette være en glimrende mulighet til eksponere seg gjennom tiltak som fremmer ferdighetsutvikling samt dyrker gamle og nye vennskapsbånd.

  • Navn på fotballskoler.

Fana-akademiet

Som en av Hordalands ledende utviklingsklubber ønsker Fana IL Fotball til enhver tid å legge til rette for et interessant og attraktivt utviklingsmiljø for ivrige spillere i Fana og Ytrebygda bydeler - med Fana-akademiet som en fellesbetegnelse.

Gjennom akademiet kan bedriftene være svært synlig i både treningshverdagen og en rekke ulike kamparenaer.

  • Navn på akademiet.
  • Logo på treningsklær.

Fotballfritidsordningen

Med en klar målsetning om å bidra til at jenter og gutter er i daglig fysisk aktivitet legger fotballfritidsordningen til rette for bevegelsesglede som er positiv og meningsfull gjennom hele året.

Som medspiller til fotballfritidsordningen kan bedriftene profilere seg på flere ulike måter.

  • Navn på fotballfritidsordningen.
  • Logo på treningsklær.

E-sport

Fana IL Fotball har fulgt trenden og kastet seg på den populære e-sportbølgen. Hver uke strømmer barn og ungdom til det positive fellesskapet på Nesttun Idrettsplass for å game sammen med gamle og nye venner.

  • Navn på e-sportligaen.
  • Navn på FIFA-kvelder.

Nesttun Idrettsplass

Hver sesong gjennomføres det rundt 10 000 treninger og 2 300 hjemmekamper på Nesttun Idrettsplass - selve hjertet i Fana IL Fotball.

Med andre ord vil bedriftsprofilering her gi god synlighet hos brukerne i hverdagen så vel som for publikum og sendinger på nett-tv.

  • Navn på tribune.
  • Logo på skilt.

Kampdager

Dame- og herrelaget er klubbens flaggskip ved å ha en viktig funksjon i en komplett fotballutdanning. Lagene representerer klubben både regionalt og nasjonalt samt skaper drømmer og forbilder.

Bedrifter kan bidra til å etablere en fin ramme rundt hjemmekampene samtidig som profilering og eksponering fortsatt står i høysete.

  • Kampsponsor.
  • Kronekampen.
  • Målklubben.

Fanakortet

Ved å bidra til at fokuset er rettet mot lokal handel skal Fanakortet bidra til at Fana og Ytrebygda bydeler også i fremtiden har et robust næringsliv og fritidstilbud.

Først og fremst skal Fanakortet være et fordelskort med en mengde fine rabatter som kommer lommeboken til gode.

  • Tilby fordeler og rabatter.

Salgs- og partneransvarlig

Helge Algerøy
Kontaktpunkt for profilering, samarbeidspartnere, Fana-landslaget, turneringer, Fanakortet, hjemmekamper og Fana-kiosken.

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram